صفحه اصلي|پست الكترونيكي|درباره ما|تماس با ما

آموزشهای فنی و حرفه ای به چه شیو ه ای می تواند باعث توسعه اشتغال پایدار در کلانشهر تهران گردد؟

آموزش فناوریهای نوین
آموزش های مهارتی کوتاه مدت
آموزش مهارت های بین رشته ای
آموزش استاد - شاگردی نوین

جستجوی پیشرفته   جستجوی وب


  چاپ        ارسال به دوست

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور:

برای مهارت‌آموزی باید از ظرفیت‌های آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای استفاده شود

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور بیان داشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ارائه مهارت برای ایجاد شغل نیست و باید از ظرفیت‌های آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای نیز برای این کار استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران،، الـله‌کرم لیراوی  در مراسم رونمایی از طرح "ایران‌مهارت" با تاکید بر حضور بخش خصوصی در متحول نمودن نظام آموزش‌های مهارتی گفت: علوم نظری بدون پشتوانه مهارتی مبنایی نخواهند داشت و ما نیز نمی‌توانیم برای ایجاد تحول صرفاً متکی به علوم نظری باشیم چراکه امروزه در کشورهای پیشرفته 70 درصد آموزش‌ها مهارتی است.

وی افزود: زمانی که مشکل مهارت‌آموزی و یادگیری مهارت‌ها را نداشته باشیم؛ می‌توانیم با تهدیدهای خارجی مبارزه کنیم. از طرفی باید گفت که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ارائه مهارت برای ایجاد شغل نیست و باید از ظرفیت‌های آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای نیز برای این کار استفاده کرد.

لیراوی با بیان اینکه عملی شدن شعار "هر ایرانی یک مهارت" به همین آسانی میسر نخواهد شد، گفت: باید بسترهای لازم برای این کار در یک هماهنگی بین بخش‌های دولتی و غیردولتی فراهم شود. از همین رو آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای آماده هستند تا تجهیزات لازم را در اختیار بخش‌های دولتی بگذارند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد خاطرنشان ساخت: البته در این راه معتقدیم که دولت باید کوچک شود و بخش خصوصی در کنار آن رشد کند.

وی تصریح کرد: در یک مورد عجیب که اخیراً دیده‌ام یکی از سازمان‌های دولتی با اختصاص یک بودجه هزاران میلیارد تومانی با ارائه آموزش‌های مهارتی را به یک موسسه داده بود که از هیچ امکاناتی برخوردار نیست و این موسسه هم به منظور انجام دادن کارها به آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای رجوع کرده بود. این در حالی است که از همان ابتدا دولت می‌توانست به صورت مستقیم و بدون واسطه قرارداد خود را با آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای منعقد کند و از توان آنها برای این کار بهره ببرد.

در ادامه این مراسم مجید تهرانیان (مدیرکل سازمان‌ فنی و حرفه‌ای) با اشاره به همکاری‌های بین دستگاهی برای تهیه و تدوین طرح ایران‌مهارت ویژه دانش آموزان گفت: قرار است که با دستورالعمل‌های صادره آموزش‌ در مدارس بر مبنای مهارت‌آموزی متحول شود. در این راستا ساختار و برنامه‌ریزی‌های درسی متحول می‌شوند و مهارت‌آموزی در آنها گنجانده می‌شود.

تهرانیان ادامه داد: هم اکنون هزار و 200 نفر ساعت روی طرح مهارت آموزی کار انجام شده و قرار است آموزش‌های دو جلسه‌ای و 20 جلسه‌ای با 500 استاندارد به دانش‌آموزان ارائه شود.

همچنین محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هم اکنون مهارت‌آموزی به صورت یک گفتمان عظیم در حال شکل‌گیری است، گفت: هدف از راه‌اندازی این گفتمان حذف شاغلین و کمک به بیکاران است و این رسالت بزرگی است که ما  آن را به سرانجام می‌رسانیم.

 

وی افزود: نوجوانان ما باید با مشاغل و مهارت‌های موجود درفضای کسب و کار از همان ابتدا آشنا شوند چراکه در همه کشورها این کار به همین شکل انجام می‌شود و توفیقات فراوانی نیز از آن حاصل شده است.


١٤:٠٠ - سه شنبه ١٨ مهر ١٣٩٦    /    شماره : ٣٢٦١    /    تعداد نمایش : ٤٠







صفحه اصلي|نقشه سايت|پست الكترونيكي|تماس با ما
بازديدکنندگان اين صفحه: 5275161 | بازديدکنندگان امروز: 1840 | کل بازديدکنندگان: 24567999 | بازديدکنندگان آنلاین: 8 | زمان بارگزاري صفحه: 0/1562 ثانيه