" رونق تولید "

صفحه اصلي|مراكز آموزشی |اینفوگرافی|English|پست الكترونيكي|درباره ما|تماس با ما|منشور اخلاقي سازمان

آموزشهای فنی و حرفه ای به چه شیو ه ای می تواند باعث توسعه اشتغال پایدار در کلانشهر تهران گردد؟

آموزش فناوریهای نوین
آموزش های مهارتی کوتاه مدت
آموزش مهارت های بین رشته ای
آموزش استاد - شاگردی نوین

جستجوی پیشرفته   جستجوی وب


  چاپ        ارسال به دوست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران:

عبور از تنگناهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی با الگوهای جدید مهارت آموزی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ارائه بیش از 200 هزار نفر آموزش های مهارتی به جوانان جویای کار و شاغلین در سال 1398 توسط مراکز ثابت دولتی و موسسات کارآموزی آزاد استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین مهمترین هدف ساختار مهارتی را با عنوان بخش مهمی از بردار توسعه، تربیت و افزایش کارآیی و اثر بخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس تقاضا محوری ،نیاز بازار در دستیابی به اشتغال مولد و پایدار و الگوی حکمرانی محلی عنوان کرد.

وی نقش آموزش های مهارتی در بخش دولتی، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، اقتصاد صنایع و اصناف و کنش گری در میدان آسیب های اجتماعی و ... را در  توسعه اقتصادی و صنعتی برجسته دانست و تصریح کرد:  در سال جاری بالغ بر 137000 نفر در موسسات کارآموزی آزاد و در بخش دولتی 69711  نفر  در دو حوزه تقاضا محور و عرضه محور از آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تعداد 22407 نفر متقاضی مهارت آموزی در مراکز آموزش ثابت و سیار دولتی در حوزه آموزش های مهارتی عرضه محور، 18044 نفر شاغلین صنایع و اصناف، 19109 نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، 5366 نفر در محیط واقعی کار،  1414 نفر از جامعه هدف بهزیستی، 1381 نفر در مناطق روستایی، 1131 مددجو در ندامتگاه های کل استان،   256 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه، 188 دانش آموز، 165 نفر اتباع و پناهنده خارجی، 250 مشمول بیمه بیکاری و 83 نفر در مناطق محروم و حاشیه شهرها  در حوزه آموزش های مهارتی تقاضامحور از آموزش های فنی و حرفه ای بهره بردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به ارائه 5 هزار استاندارد شایستگی و شغل در 27 مرکز دولتی و بیش از دو هزار آموزشگاه آزاد اظهار داشت: تعامل دولت با بخش خصوصی در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور و برنامه توسعه ای و برون سپاری است و می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.

گرزین با تأکید بر الگوهای نوین آموزشی نظیر آموزش های سفارش محور و الگوهای حکمرانی در سطوح محلی و منطقعه ای به عنوان پارادایم های بی بدیل توسعه در امر آموزش های فنی و حرفه ای، یادآور شد: کشف و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های نهفته کارآفرینی، ارتقاء نقش کارآفرینان در توسعه و اعتلای جامعه، افزایش سرانه ثروت ملی، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، ارزش آفرینی کار و کارآفرینی، در نهایت توسعه فضای کسب و کار و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان می آورد.


١٤:٣٠ - چهارشنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٨    /    شماره : ٤٧٥١    /    تعداد نمایش : ٧٩







صفحه اصلي|نقشه سايت|English|پست الكترونيكي|تماس با ما
بازديدکنندگان اين صفحه: 7125145 | بازديدکنندگان امروز: 901 | کل بازديدکنندگان: 28742623 | بازديدکنندگان آنلاین: 4 | زمان بارگزاري صفحه: 0/4844 ثانيه