«جهش تولید»

صفحه اصلي|مراكز آموزشی |English|پست الكترونيكي|درباره ما|تماس با ما|منشور اخلاقي سازمان|آموزش مجازي

آموزشهای فنی و حرفه ای به چه شیو ه ای می تواند باعث توسعه اشتغال پایدار در کلانشهر تهران گردد؟

آموزش فناوریهای نوین
آموزش های مهارتی کوتاه مدت
آموزش مهارت های بین رشته ای
آموزش استاد - شاگردی نوین

جستجوی پیشرفته   جستجوی وب


  چاپ        ارسال به دوست

به بهانه روز جهانی شستشوی دست ها مطرح شد؛

اولویت قراردادن آموزش مهارت های فردی فرصت حاصل از ظهور کرونا

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران به منابست روز جهانی شستشوی دست ها پیامی صادر و در آن اولویت قراردادن آموزش مهارت های فردی را فرصتی حاصل از ظهور کرونا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، در متن پیام پوراندخت نیرومند آمده است:

روز ١۵ اکتبر  مصادف بود با روز جهانی شستشوی دست. با ظهور کرونا و تبعات فراگیر آن، یکی از مهارت هایی که مورد توجه قرار گرفته، شستشوی دست ها بوده است. مهارتی که در کنار سایر مهارت های مورد نیاز زیست، به دلیل بدیهی یا ساده بودن کمتر  مورد توجه دست اندرکاران نظام آموزش رسمی و غیر رسمی قرار گرفته است.

حال که کرونا، شستشوی دست ها را به یک امر ضروری تبدیل کرده است، آیا اندیشیده ایم که با توجه به محدودیت های منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از یک سو و ضرورت شستشوی صحیح دست ها از سوی دیگر، چه باید انجام داد؟ و اینکه چگونه همه ما باید با تلاشب منسجم و پایداری، آموزش صحیح این مهارت را به شهروندان در اولویت کار قرار دهیم.

آیا نظام آموزشی همچنان می خواهد با نظام برنامه درسی قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه دهد؟ یا اینکه در نظر دارد چگونه برای بهره برداری از مهارت های نظام آموزشی فنلاند و ژاپن و ... از جمله مهارت شستن اشيا، مهارت مطالعه، مهارت مدیریت زمان، مهارت كنترل خشم، مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف، مهارت پژوهش و تحقيق، مهارت تشخيص دوست خوب که مهارتهای زیست شهروندی را در اولویت خود قرار داده اند ، می توانیم خود را با نیازهای جامعه منطبق کنیم.

فرصت حاصل از ظهور کرونا می تواند زمینه مناسبی باشد برای در اولویت قراردادن آموزش مهارت های فردی از جمله؛ مهارت درست لباس پوشيدن،  مهارت درست راه رفتن، مهارت خوب حرف زدن، مهارت حرف خوب زدن، مهارت منظم بودن، مهارت شعر خواندن، مهارت نقاشی كردن،دمهارت نوشتن،  مهارت ترانه و ؛دكلمه خواندن، مهارت بهداشت، مهارت کار تيمی، مهارت انتقاد كردن، مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت، مهارت تشخيص درست از نادرست، مهارت درست غذا خوردن، مهارت گره زدن، مهارت كار با قيچی و برش زدن، مهارت سعی در خوش خط بودن، مهارت شستن اشيا، مهارت مطالعه، مهارت مدیریت زمان، مهارت كنترل خشم، مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف، مهارت پژوهش و تحقيق، مهارت تشخيص دوست خوب، مهارت بازی كردن، مهارت غذا پختن، مهارت كار با سوزن، مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن، مهارت خوب توجه كردن، مهارت تفكر كردن، مهارت تفكر خوب داشتن، مهارت دوست خوب پيدا كردن، مهارت نگهداری دوست خوب، مهارت نگهداری لوازم، مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن، مهارت رازدار بودن، مهارت برنامه ريزی كردن، مهارت گذشت، مهارت صبور بودن و ... که دولت فنلاند فراگیری و ارتقای این مهارت های فردی را  آینده بهتر خود و فرزندانش در اولویت قرار داده تا سرآمدی فردی شهروندانش را تسهیل نماید. (کتاب تحول نظام آموزش فنلاند- مرتضی روغنی)

پوراندخت نیرومند

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران

 


١١:١٣ - دوشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٩    /    شماره : ٥٢٠٥    /    تعداد نمایش : ٨٣







صفحه اصلي|نقشه سايت|English|پست الكترونيكي|تماس با ما|آموزش مجازي
بازديدکنندگان اين صفحه: 7388656 | بازديدکنندگان امروز: 2241 | کل بازديدکنندگان: 29485975 | بازديدکنندگان آنلاین: 3 | زمان بارگزاري صفحه: 0/2656 ثانيه